• +380 (32) 235 2330
    +380 (67) 901 4167

Як організувати хороший святковий бенкет?

Знайти привід для бенкету чи святкового застілля легко. Провести День народження в невеликій компанії друзів або організувати весільну забаву, відзначити завершення ділових переговорів з партнерами чи замовити корпоратив - всім хочеться, щоб бенкетне застілля пройшло якнайкраще, виправдало затрати і залишило найприємніші спогади на майбутнє. Як організувати бенкет? 

Основа успіху проведення бенкетів - правильне планування заходу. 

1. Визначте бажану дату і час проведення бенкету, «якісний склад» гостей та їх кількість. 
Чим краще ви уявите як, коли і для кого організуєте бенкетне застілля, тим краще все вдасться. Постарайтеся визначити, скільки серед гостей буде чоловіків і скільки жінок, який середній вік запрошених, які гастрономічні та алкогольні переваги у тих, кому Ви відправите запрошення на святкування, яким буде настрій Ваших гостей. Найкраще все обдумувати письмово: записуєте, аналізуєте, коригуєте, доповнюєте, і знову аналізуєте ... 

Нехай завданням буде організувати весільну забаву: субота, 17:00, весела родина (100 осіб, чоловіків і жінок приблизно порівну, середній вік біля 40 років) приїдуть привітати молодят. Отже, потрібно замовити бенкетну залу для весілля, щоб не тільки поставити столи на 100 осіб, а й залишити місце для танців. Їсти й пити будуть багато. Потрібне хороше освітлення, щоб вийшлаякісна відеозйомка весілля, мікрофон для ведучого на святі і виступаючих гостей... 
Чи інший варіант: п'ятниця, 19:00, група бізнесменів (15 осіб, всього 2 жінки, всім по 30-35 років, які з різних міст і недавно знайомі між собою) приїдудь в віп-зал для святкування завершення 5-денного семінару. Окрема віп зала для бенкетуневеликої компанії, де лунає спокійна неголосна музику і на столі багато міцних спиртних напоїв, тут не надто підійде - велика ймовірність отримати в підсумку "напівсонне царство" з присутніми, які впіввуха слухають професійний спір двох-трьох найбільш балакучих учасників бенкету. А от якщо не перевантажувати стіл ні їжею, ні спиртним, і взагалі розмістити таких гостей в злегка відокремленій зоні загального бенкетного залу ресторану, де будуть інші люди (зокрема, жіночої статі) і цікава розважальна святкова програма, вашим гостям вдасться скинути напругу важкого тижня і отримати задоволення від всього, що відбувається. 

Отже, дата, час, учасники, бюджет, світло, звук, настрій - все уявили? Переходимо до наступного етапу планування бенкету

2. Визначаємо вартість, тобто бюджет бенкету. 
Є певна мінімальна планка, прийнята в ресторанах Львова чи іншого міста, а також верхня межа, яка залежить тільки від ваших можливостей (або можливостей вашої компанії). Визначивши свої можливості і підрахувавши потенційні витрати на бенкет, відніміть від суми, яку можете витратити, 15% на непередбачені витрати, залишок поділіть на кількість гостей. Зателефонувавши в ресторан з метою орендувати бенкетну залу та організувати бенкет, ви вже зможете чітко сказати: «Бенкет на NN гостей, не більше NNNN гривень з ​​людини». Цим ви заощадите час і справите враження людини, яка твердо знає, чого хоче, а це в свою чергу допоможе якнайкраще все спланувати щоб провести бенкет на найвищому рівні.

До речі, може виявитися, що задумане вами в п.1 в бюджет взагалі не вписується. Отже, потрібно знову повернутися до планування і деякі витрати урізати. Якщо мова йде про приватне застілля, найчастіше урізують кількість гостей. Якщо цекорпоративна вечірка, то є зміст спершу обговорити з начальством всі деталі і обдумати можливість збільшення бюджету: раптом вийде ... 

Якщо ж плани з бюджетом на бенкет зійшлися - вперед - замовляти бенкет!

3. Складаємо бенкетне меню. 
От і прийшла пора накривати «поляну», знову ж таки, спершу - на папері.Ресторан завжди має заготовки бенкетних меню від яких можна відштовхуватися, але потрудіться підрахувати, скільки їжі пропонується з'їсти одному гостю. Зазвичай пропонується такий приблизний розклад на одну людину: 

  салати - 150-200 г 
  холодні закуски - 100-150 г 
  гарячі закуски - 100-150 г 
  основне блюдо (разом з гарніром) - 300-400 г 
  фрукти - 50-100 г 

Десерт, чай або каву можна замовити по ходу проведення бенкету, оскільки це буде потрібно далеко не всім. Врахуйте також необхідність додати мінеральну воду і сік (1-1,5 л на людину в цілому) і спиртні напої. 

Останнє - дуже індивідуально для кожного бенкету.
Якщо ви знаєте, що і скільки п'ють ваші гості - чудово, замовляйте! Не знаєте - намагайтеся залишити місце для маневру, припустимо, замовити для початку бенкету трохи шампанського, білого і червоного вина, горілки та коньяку, а решта доповнювати по ходу справи. Ця рекомендація буде корисна для проведення корпоративівДнів народжень та інших святкових застіль для компаній не більше 30 осіб, проте потрібно дуже уважно стежити за обстановкою. При проведенні великого бенкетного свята все потрібно планувати заздалегідь і можна використати середньостатистичну формулу: 250-300 г вина + 150-200 г міцних напоїв на кожного, а там хай гості самі розбираються. Припроведенні корпоративних банкетів, особливо після яких всім потрібно виходити на роботу, абсолютно нормальною є ситуація, коли на столах будуть тільки слабоалкогольні спиртні напої. 

4. Важливі дрібниці при плануванні бенкетів. 
Перш ніж зробити остаточний вибір, пройдіться, а ще краще спробуйте замовти вечерю у ресторані, звертаючи увагу не тільки на якість їжі та обслуговування, а й на такі речі, як вентиляція, гардероб, туалет, входи-виходи (чи не станеться скупчення у вузенькому коридорі). Дізнайтеся, що відбуватиметься в приміщеннях поруч з бенкетною залою. Нарешті, визначте, чи зручно буде гостямдоїхати до ресторану, а головне, роз'їжджатися потім по домівках. Не дайте дрібницям зіпсувати ваше свято. 

Все передбачили? Значить, можна вносити передоплату і розсилати запрошення на свято. І нехай ваш бенкет вдасться на славу!